Keila Lasteaed VIKERKAAR õppetöö

Keila Lasteaed Vikerkaar õppe- ja kasvatustegevust kavandatakse läbi väärtuskasvatuse, keskkonnaõpetuse, terviseedenduse, õuesõppe, avatusõppe, ettevõtlikkusõppe, meediakasvatuse, digivõimaluste ja mängupõhise metoodika.
Õppetegevuse planeerimisel tuginevad õpetajad mitmekülgsele Aastaringi teemade kavale ja lasteaia õppekavale. Teemade valik ja ajaline kestvus on paindlik, varieerudes kuu lõikes. Kuu teemade valikul on lähtutud aastaaegadest, rahvakalendri tähtpäevadest, tervisedendusest, samuti erinevate töögruppide poolt korraldatavatest ning lasteaias välja kujunenud traditsioonilistest üritustest. Teemasid täiendatakse enne järgnevat õppeaastat vastavalt vajadustele.

Lapse arengut toetavate ja lapsest lähtuvate mänguliste õppetegevuste märksõnadeks on sõbralikkus, hoolimine ja märkamine.
Rühmades kasutatakse erinevaid lapsest lähtuvaid metoodikaid: Persona Dolls, Hea Algus, Sammsammult, Kiusamisest vaba lasteaed, projektiõpe, vaikuseminutid jt.

Lapse arengu jälgimine ja lapsevanemale tagasiside andmine on süsteemne ja toimib põhiliselt läbi e- päevikusüsteemi Eliis kaudu.
Soovitame uurida meie kodukorda, päevakava, huviringe ja üritusi.

Keila Lasteaed VIKERKAAR 2025/2026 õppeaasta

Õppeaasta teema:

Iga samm loeb – väärtused juhatavad teed.

TEL-i moto: Mäng on väikese lapse maailm!
Lugemispesa juhtlause: Väike raamat, suured teadmised!

Tugipesa töögrupi olulised märksõnad: koostöö, märkamine, mõistmine, nõustamine.

Õppeaasta eesmärgid:

* Üheskoos tehtud töö toob rõõmu rohkem.

Toetada last suhtlemisel, koos tegutsemisel ja üksteisega arvestamisel, et ta tunneks end grupis väärtusliku ja vajaliku kaaslasena (arendada laste sotsiaalseid oskusi ja koostöövõimet).
Seos liikluskasvatusega: liiklus on meeskonnatöö – liigume koos, anname teed, ootame oma järjekorda ja oleme viisakad. Reeglite järgimine aitab kõigil turvaliselt ja rõõmsalt sihile jõuda.

* Tark ei torma, aga teeb ise. 

Anda lapsele võimalus ise proovida ja tegutseda ning julgustada last, et ta kogeks eduelamust ning usuks endasse (toetada lapse isetegemist ja enesekindlust).
Seos liikluskasvatusega: ise tehes ja harjutades kasvab lapse vastutustunne enda ja teiste ohutuse eest. Tarkus seisneb selles, et mõeldakse enne tegutsemist.

* Eeskuju nakatab rohkem kui sõnad.

Täiskasvanu käitumine on lapsele eeskujuks, aidates tal õppida, mis on õige ja hea, ning kujundades hooliva ja vastutustundliku hoiakumaailma.
Seos liikluskasvatusega: eeskuju kaudu kinnistub ohutu ja teadlik liiklemine.

* Hea sõna murrab raudsegi ukse.

Usalduslik suhe täiskasvanuga annab lapsele julguse olla tema ise ja õppida ka vigadest – nii kasvab laps emotsionaalselt tugevaks, targaks ja avatud inimeseks.
Seos liikluskasvatusega: laps, kes tunneb, et teda usaldatakse ja toetatakse, suudab paremini oma käitumist juhtida ka liikluses. Täiskasvanu märkamiste kaudu õpib ka laps hoolima ja märkama.

ÕPPEKAVA

Õppekasvatustöö eesmärgid:

  1. Täiskasvanuna oleme KÕIGES eeskujuks lastele ja teistele täiskasvanutele, ka lapsed aktiivsete tegutsejatena on eeskujuks teineteisele. Eeskuju on kõige toimivam viis inimeste harjumuste kujunemisel ja käitumise mõjutamisel! Ühiste eesmärkide saavutamiseks töötame koos, mõistes ja arvestades eri osapoolte huve.
  2. Veetes aktiivselt aega – toetame ja hoiame lastes elukestva liikumisrõõmu kujunemist!
  3. Laps liigub looduses ringi avatud meeltega.
  4. Liisklugemine ja folkloor lastekirjanduses – laps tutvub eesti keele murretega, pärimusluulega (liisklugemise) ning kirjanduspaladega.
Skip to content