Keila Lasteaed Vikerkaar õppe- ja kasvatustegevust kavandatakse läbi väärtuskasvatuse, keskkonnaõpetuse, terviseedenduse, õuesõppe, avatusõppe, ettevõtlikkusõppe, meediakasvatuse, digivõimaluste ja mängupõhise metoodika.
Õppetegevuse planeerimisel tuginevad õpetajad mitmekülgsele Aastaringi teemade kavale ja lasteaia õppekavale. Teemade valik ja ajaline kestvus on paindlik, varieerudes kuu lõikes. Kuu teemade valikul on lähtutud aastaaegadest, rahvakalendri tähtpäevadest, tervisedendusest, samuti erinevate töögruppide poolt korraldatavatest ning lasteaias välja kujunenud traditsioonilistest üritustest. Teemasid täiendatakse enne järgnevat õppeaastat vastavalt vajadustele.
Lapse arengut toetavate ja lapsest lähtuvate mänguliste õppetegevuste märksõnadeks on sõbralikkus, hoolimine ja märkamine.
Rühmades kasutatakse erinevaid lapsest lähtuvaid metoodikaid: Persona Dolls, Hea Algus, Sammsammult, Kiusamisest vaba lasteaed, projektiõpe, vaikuseminutid jt.
Lapse arengu jälgimine ja lapsevanemale tagasiside andmine on süsteemne ja toimib põhiliselt läbi e- päevikusüsteemi Eliis kaudu.
Soovitame uurida meie kodukorda, päevakava, huviringe ja üritusi.
Keila Lasteaed VIKERKAAR 2024/2025 õppeaasta
Õppeaasta teema:
Vanasõnad, kõnekäänud ja mõistatused on meie väärtuste laekas!
TEL-i moto: Mäng on väikese lapse maailm!
Lugemispesa juhtlause: Väike raamat, suured teadmised!
Looduse sõbrad juhtlause: Täis on teda mets ja maa, siiski peotäit kätte ei saa!
Tugipesa töögrupi olulised märksõnad: koostöö, märkamine, mõistmine, nõustamine.
Õppeaasta eesmärgid:
* Ise tehtud, hästi tehtud!
Laps on motiveeritud ja tal on võimalus osaleda jõukohastes igapäevatoimingutes. Laps omandab seeläbi eluks vajalikke oskusi ja kogeb eduelamusi. Laps kujuneb läbi suunatud ja toetatud praktiliste kogemusete vastutustundlikuks ja ennastusaldavaks.
* Kus viga näed laita, seal tule ja aita!
Laps julgeb ja oskab vajadusel kaaslaselt või täiskasvanult abi paluda ning soovib ise teisi abistada. Täiskasvanu toel märkab ja mõistab laps, et ühise töö tulemus sõltub igaühe jõupingutusest.
* Kuidas metsa hõikad, nii see sulle vastu kajab!
Täiskasvanu on eeskujuks. Ta märkab ja toetab iga last, motiveerib ja tunnustab tema isetegemise tahet ja aktiivsust ning loob turvalise keskkonna. Koostöises õppes areneb lastes vastutus- ja kohusetunne ning tööarmastus. Aktiivsete tegutsejatena on lapsed üksteisele eeskujuks. Oluline on märgata, millisel toonil toimub suhtlus erinevate osapoolte vahel.
Õppekasvatustöö eesmärgid:
- Täiskasvanuna oleme KÕIGES eeskujuks lastele ja teistele täiskasvanutele, ka lapsed aktiivsete tegutsejatena on eeskujuks teineteisele. Eeskuju on kõige toimivam viis inimeste harjumuste kujunemisel ja käitumise mõjutamisel! Ühiste eesmärkide saavutamiseks töötame koos, mõistes ja arvestades eri osapoolte huve.
- Veetes aktiivselt aega – toetame ja hoiame lastes elukestva liikumisrõõmu kujunemist!
- Laps liigub looduses ringi avatud meeltega.
- Liisklugemine ja folkloor lastekirjanduses – laps tutvub eesti keele murretega, pärimusluulega (liisklugemise) ning kirjanduspaladega.